24 Haziran 2009 Çarşamba

Kolay çörek :) 1=3


bu oldukça pratik ve herşeyde kullanılabilen bir hamur.Ben bu hamurla aynı zamanda poğaça yapıyorum + susamlı halkalar yapabiliyorum ve yoğurt yerine süt koyduğum zaman ve tuz atmadığım zaman kalburabastıda yapabiliyorum :) yani bu hamurla hem tatlı hem tuzlu yapmak mümkün :)
malzemeler:

-1 yumurta
-1 su bardağı yoğurt
-1 su bardağı sıvı yağ
-1 tatlı kaşığı şeker
-1 çay kaşığı tuz
-alabildiğince un

-çörek otu
-1 dolu çay kaşığı karbonat
-1 tatlı kaşığı mahlep

yapılışı:

1 yumurtayı kırıp beyazını kullanacağımız kaba sarısını ise üstüne sürmek üzere başka bir yere ayırıyoruz.yoğurdu,sıvı yağı,tuzu,şekeri,karbonatı,mahlepi,unu (biraz) döküp yoğuruyoruz.kıvamı kulak memesinden çok az yumuşak olmalı.hamuru ikiye ayırıp tepsinin bir köşeşine(uzunlamasına) yayıyoruz ortasına iç malzemesini koyuyoruz (iç malzemesini vermedim isteğinize göre herşeyi koyabilirsiniz.ben patates kullandım) ve iki yandan kapatıyoruz.üstüne yumurta sarısı sürüyoruz ve çörek otu döküyoruz(veya susam).Afiyet olsun :)

2 yorum:

Arzu dedi ki...

Ellerinize saglık
Cok güzel ve pratik gözüküyor.
Yeni tariflerinizi bekliyoruzzzzzz

Unknown dedi ki...

teşekkür ederim :)