22 Şubat 2011 Salı

Çilekli Cheesecake


Taban için:
-2 paket eti burçak bisküvi
-50 gr tereyağı

Kreması için:
-2 paket labne(400 gr)
-1 paket krema
-4 yumurta
-300 gr şeker

burçakları blendrda çekiyorsunuz sonra 50 gr tereyağıyla toparlayana kadar yoğuruyorsunuz tabi benim gibi heyecanlanıp fazladan yağ atmıyorsunuz :)) çünkü bisküvi zamanla yumuşuyor.neyse daha sonra kelepçeli kalıbın dibine yayıyorsunuz sonra hazırladığınız kremayı üstüne döküyorsunuz 175 derecede 1 saat boyunca pişiriyorsunuz bütün özelliği fırının kapağının piştikten sonra soğuyana kadar açılmaması..üstüne sos olarak ben yapıcak vaktim olmadığı için reçel döktüm çok şekerli oldu ama genelde çilek sosu yapıyorum sosun tarifinide vereyim.çok basit bir tarif sadece cheesecake için değil dondurmalar ve pastalarlada kullanılabilir

Çilek Sosu:
-yarım kg çilek
-1.5 çay bardağı pudra şekeri
-1 paket vanilin

malzemelerin hepsini blendrda çekiyoruz ve sosumuz servise hazır! afiyet olsun...

Hiç yorum yok: